Příběh Jany Rucké: z kanceláře k lesním skřítkům

Mám ráda tyhle příběhy, kdy člověk dělá, co ho baví. A speciálně ty maminkovské čtu velmi ráda pro inspiraci. I já jsem během rodičovské dovolené radikálně změnila profesi a přizpůsobila ji tak, abych vytvořila balanc mezi kariérou a rodinou. Rodičovská je podle mě skvělá, je to příležitost pro každou mámu, aby se zastavila, zamyslela se, objevila skutečné hodnoty, které jsou pro ni důležité.

Osobně jsem za tu možnost být na rodičovské velmi vděčná, protože chlapi takovou příležitost nemají. Dva až čtyři roky – to je docela dlouhá doba na to, aby si každá žena (která samozřejmě chce) našla nějakou skulinku, v níž se jí bude dařit. Podle mě je to klíčem ke štěstí, není dobré dělat dlouhodobě něco nepříjemného.

Jana Rucká

má dvě děti a vše začalo před třemi lety, kdy si začala uvědomovat, jak se přibližuje konec rodičovské dovolené, před kterou pracovala v kanceláři. Chtěla podnikat s kamarádkou a založit si kavárnu, ale všechno nakonec dopadlo úplně jinak. “Jsem člověk, co jde do všeho po hlavě,” říká o sobě Jana.

Iva: Jani, jak jsi přišla na nápad s e-shopem?

Jana: Jako první jsme se Šárkou, bývalou společnicí, chtěly kavárnu, kde by se tvořilo. Ale vyhrál nakonec internetový obchod. Připadal jednodušší, vybrali jsme si variantu pronájmu od Shoptetu. Bylo to před třemi lety, začaly jsme dělat kreativní sady v pytlíku. Měly jsme štěstí, že jsme začaly zhruba v téhle době na podzim, protože jsme stihli ještě vánoční nákupy.

Díky nim ten rozjezd byl docela dobrý. Moc nám pomohla Kuchařka ze Svatojánu, napsala jsem jí o nás a ona to zveřejnila na svém blogu. Pak přišly první objednávky na kreativní sady a získaly jsme první zákazníky.

Iva: A co název, ten je určitě klíčový. Bylo snadné ho vymyslet?

“Hledaly jsme a vymýšlely ho dlouho, Pikle z pytle je hravý a výstižný. Ale přijde mi nezapamatovatelný, krkolomný, lidi pletou i a y.”,  směje se Jana. Nyní se snaží o změnu a nastupují jen pikle.

Jani, on-line prodej nebo přímý prodej? Co funguje tobě?

Jana: Hodně záleží na produktu, ty moje jsou specifické a děti je potřebují vidět, osahat si je. DĚTI JSOU MOJI ZÁKAZNÍCI. Jen prodejem na internetu bych se nejspíš neuživila, takže navštěvuju prodejní akce a festivaly, kde se pohybují rodiče s dětmi. Děti k našemu stánku přijdou, hrají si a maminky pak většinou podlehnou. Nebo se přijdou podívat opakovaně na další trhy. Překvapilo mě, že si Kufřík koupil i spolužák mého syna ve druhé třídě.

Počet podnikajících by měl splňovat dvě kritéria: liché číslo a tři už jsou moc…

To se alespoň říká. Vyjadřuje to myšlenku, že je nejlepší, když člověk podniká sám.

Za tři roky podnikání se u Jany hodně změnilo. Šárka s Janou se rozešly v dobrém, Jana vymyslela nové produkty: Kufříky a na ně navázala s dřevěnými skřítky a tkacími rámečky. Ale toužila s někým sdílet svoje nápady, nebýt na to sama. Proto se nyní spojila s Jitkou, která je stejně kreativní a zapálená do tvorby pro děti.

Iva: Co byste poradila ostatním do začátků?

Jana: Nebojte se. Pokud najdete fialovou krávu (budete první), máte z půlky vyhráno. My ženy, když jsme na rodičovské, máme navíc tak trochu štěstí, že v té době můžeme experimentovat a zkoušet. Zkrátka pak tolik nevadí, když to nevyjde.

Zkuste různé workshopy a vzdělávací akce off-line, nejen pro mámy. Neuzavírejte se před světem, ale získávejte si nové známé a přátele – takové kontakty jsou k nezaplacení. Třeba Rozjezdy roku jsou super příležitost, jak se něco dozvědět a propojit se stejně zaměřenými lidmi.

Dobré zdroje pro podnikatelky, které uvažují o e-shopu:

FB stránky Podnikající máma – pomoc v začátcích podnikání s dětmi na klíně

Jany a Jitky e-shop: www.piklezpytle.cz

www.jakpodnikat.cz – základní informace o podnikání

www.podnikatel.cz – podnětné články s důležitými novinkami a inspirací

www.mladypodnikatel.cz – videa a skvělé podcasty, které se dají poslouchat třeba při běhání nebo žehlení

www.mujprvnieshop.cz

skvělou příručku Jak založit e-shop nebo obchodní podmínky si zadarmo stáhnete tady: https://www.shoptet.cz/ke-stazeni/

Facebooková skupina pro podnikatele je otevřená pro všechny obecné dotazy na téma podnikání.

Facebooková skupina pro e-shopaře je zaměřená právě na e-shopy. Určitě doporučuju, jsou na ní jak majitelé e-shopů, tak i odborníci a marketéři.

Rády podpoříme i tvůj projekt na blogu Podnikající mámy. Pokud chceš začít podnikat nebo už podnikáš a potřebuješ se zviditelnit, napiš na info@podnikajicimama.cz. Rády tě také uvidíme v našem klubu Podnikavých maminek. Pokud s tebou projekt Podnikající máma rezonuje připoj se k nám a vyhraj DENÍK ŠŤASTNÉ MÁMY v hodnotě 420Kč.

Začni tady http://podnikajicimama.cz/video-podnikajici-mamy/

Monika Švejdová

Podporovatelka maminek, které chtějí objevit svůj potenciál a ukázat ho světu ve formě vlastního podnikání. Zakladatelka projektu Podnikající máma >>. Spoluautorka Klubu podnikavých maminek >>. Autorka ebooku Do naha>> a Více o mně se dozvíte tady>>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *